Q&A: veel gestelde vragen

1. Wat is Support Locals?

Support Locals is een landelijke campagne met als doel lokale voedselproducenten te steunen. Wij roepen heel Nederland op zoveel mogelijk te kiezen voor producten van dichtbij. Alleen mét jou kunnen deze producenten blijven zorgen voor de lekkerste lokale producten. Zodat samen eten het mooiste moment van de dag blijft. Support Locals Amsterdam is voor de regio Amsterdam.

Wat is het verschil tussen supportlocals.nl (wij dus) en supportyourlocalsnl.nl? We strijden beide voor hetzelfde, maar we zijn toch anders. Supportlocals.nl is Amsterdam (maar we gaan uitbreiden). SYLnl.nl is ondersteund door de Taskforce Korte Keten.

2. Hoe werkt het bestelproces?

Via de website kies je de box die je wilt bestellen, voeg deze toe aan je mandje en kies een van de betaalmethoden. Na betaling zul je een bevestigingsmail krijgen. Wanneer de box uitgeleverd zal worden krijg je hier een mail over met de track and trace link om te kunnen zien hoe laat het pakket bezorgd wordt. Hierin word je ook geïnformeerd over eventuele vertragingen van de bezorging, dus houd deze link goed in de gaten!

Contactloze bezorging

De bezorgers houden een veilige afstand, zetten de box voor de deur en tekenen zelf voor de ontvangst, dit hoeft u niet te doen. De bezorgers hebben desinfecterende handgel en doekjes en gebruiken die regelmatig.

3. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Ben je niet thuis op het moment van levering? Dan proberen we je box te bezorgen bij de buren. Als dit ook niet lukt, nemen we de box weer mee. 

4. Wat is de inhoud van de boxen?

De inhoud verschilt per box.

De basic boodschappenbox bevat alle producten die je normaal in de supermarkt zou halen. Nu wordt het alleen, nog makkelijker, bij je thuis gebracht.

5. Welke boxen zijn er?

Basis boodschappenbox 2 en 4 persoons
Basis Extra boodschappenbox 2 en 4 persoons
Vegetarische boodschappenbox 2 en 4 persoons
Instock groente en fruit box, geredde groenten en fruit van Instock
Vlees box
Brandt & Levie Worst borrelbox 
Lindenhoff kaasbox

6. Waar komen de producten vandaan?

De producten komen allemaal van lokale boeren en ondernemingen uit jouw regio.

7. Met welke boeren en producenten werken jullie samen?

We werken met een heleboel verschillende boeren. Onze boeren kun je terug vinden op de website.

8. Kan ik contact met jullie opnemen?

Zeker! Je kunt ons bereiken via de mail post@supportlocals.nl.

10. Ik ben een leverancier of consument en wil meedoen.

Super tof! Kijk op supportlocals.nl/doe-mee hoe je regio coördinator kunt worden of je kunt aansluiten als leverancier in jouw omgeving.

11. Zijn alle boxen hetzelfde?

Nee, er bestaan verschillende boxen. Deze boxen veranderen ook van inhoud. Dit komt omdat de lokale ondernemers afhankelijk zijn van de oogst die ze hebben/binnenkrijgen.

12. Bezorgen jullie ook door heel Nederland?

Op dit moment is de optie er nog niet. We zijn hard aan het werk om dit voor elkaar te krijgen. Laat je gegevens achter op de website, dan houden we je op de hoogte over alle vorderingen. En houd onze social media (@supportlocals.nl) in de gaten voor alle updates.

13. Is de Support Locals box ook vegetarisch te verkrijgen?

Jazeker! Naast de basic boodschappenboxen hebben we ook een vega box. Zie de website voor het overzicht van alle boxen.

14. Hoelang is de levertijd van de boxen?

We zullen één keer per week leveren, op de vrijdag. Met de belofte dat we dat snel zullen uitbreiden!

15. Welke betalingsmogelijkheden zijn er ?

Op dit moment kun je alleen betalen middels iDEAL.

16. Kan ik de boxen ook in grotere hoeveelheden afnemen?

Dat kan! Neem even contact op met ons op post@supportlocals.nl.

17. Hebben jullie ook vouchers?

Op dit moment nog niet. Je kan je box natuurlijk altijd cadeau doen aan iemand anders.

18. Kan ik mij ook aanmelden voor een abonnement voor de box?

Leuk dat je geïnteresseerd bent om de box vaker te ontvangen! Op dit moment hebben wij echter geen optie voor een abonnement, maar met een beetje geluk hebben we dat snel voor elkaar!

19. Kunnen jullie de boxen personaliseren?

Vanwege het kleine team en een grote hoeveelheid boxen die we moeten realiseren, is het personaliseren van een box niet mogelijk. We proberen wel zoveel mogelijk te variëren door verschillende boxen aan te bieden. We zijn aan het werk om ervoor te zorgen dat je de box in de toekomst helemaal zelf kunt samenstellen. Maar we kunnen er altijd over praten! Stel je vraag post@supportlocals.nl

20. Is Support Locals available in English?

The communication at Support Locals is provided in Dutch only, for now. If you need help, please contact the customer care, they are happy to help you out in English!

21. Zijn jullie producten biologisch?

Niet alle producten die wij verkopen zijn biologisch. Als dit wel zo is staat dat duidelijk aangegeven op het product.

22. Ik mis een product/ Er is wat mis met een product

Je kunt je probleem of klacht kwijt op post@supportlocals.nl. We reageren binnen 2 uur.

23. Hoe lang blijven mijn producten vers?

Dit is per product afhankelijk en staat aangegeven op het product zelf.

24. Wat zijn de bezorgkosten?

€4,95