Q&A: veelgestgestelde vragen

1. Wat is #supportyourlocalsNL?
Support Your Locals is een landelijke campagne met als doel lokale voedselproducenten te steunen, zowel tijdens als na de coronacrisis. Wij roepen heel Nederland op zoveel mogelijk te kiezen voor producten van dichtbij. Alleen mét jou kunnen deze producenten blijven zorgen voor de lekkerste lokale producten. Zodat samen eten het mooiste moment van de dag blijft. Zeker nu. Bekijk alles over de landelijke campagne op deze website: supportyourlocalsnl.nl

2. Wat is de inhoud van het #supportyourlocalsNL Amsterdam pakket?
Dit boodschappenpakket zit vol met lekkere en gevarieerde producten. Denk bijvoorbeeld aan geredde groenten en fruit van Instock, het lekkerste brood van Bakkerij MAMA in Halfweg, Hollandse charcuterie en worsten van Brandt & Levie worstmakers produceert worsten en Hollandse charcuterie en zuivel van de enige echte Amsterdamse melkboer MOMA en de Groene griffioen. Tot slot kun je ook producten van de mooiste boerderij van Baambrugge op je stoep verwachten. Allemaal duurzaam bezorgd door E-Bakkie!

3. Wat is het verhaal achter dit initiatief?
Het zijn lastige tijden voor de horeca én hun leveranciers, maar met een vleugje creativiteit, veel positiviteit en een goede samenwerking komen we er wel! Met een aantal lokale voedselproducenten hebben we de krachten gebundeld en het initiatief #SupportYourLocalsNL opgezet. Eerst met onze eigen box en nu ook met een landelijke campagne! Met onze boxen en andere intitiatieven van #supportyourlocalsNL krijg jij dus een hoop lekkers thuisbezorgd én ondersteun je tegelijkertijd de lokale ondernemers.

4. Ik ben een leverancier of consument en wil meedoen. Kan dit?
Super tof! Kijk op supportyourlocalsnl.nl hoe je zelf een initiatief kan starten in jouw omgeving. 

5. Zijn alle #supportyourlocalsNL Amsterdam boxen hetzelfde?
Nee, de inhoud van de boxen kan verschillen. Dit komt doordat de ondernemers afhankelijk zijn van de producten die op dat moment beschikbaar zijn. Instock is bijvoorbeeld afhankelijk van de oogst die ze binnenkrijgen.

6. Is het #supportyourlocalsNL Amsterdam boodschappenpakket ook elders dan in regio Amsterdam te verkrijgen?
Op dit moment is die optie er nog niet! Laat je gegevens achter via het formulier op de website, zo houden we je op de hoogte over alle vorderingen. En houd onze socials (@foocabinet en #supportyourlocalsNL) in de gaten voor alle initiatieven die er op andere plekken ontstaan.

7. Is de #supportyourlocalsNL Amsterdam box ook vegetarisch te verkrijgen?
Jazeker! Deze is echter niet altijd verkrijgbaar. Houd de website, het Instagramaccount van @Instock_NL en de hashtag #supportyourlocalsNL in de gaten voor wanneer de volgende vegabox weer live gaat. Wil je op de hoogte gehouden worden van alle andere vorderingen en variaties? Laat dan je gegevens achter via dit formulier.

8. Hoelang is de levertijd van de #supportyourlocalsNL Amsterdam box?
Bij het plaatsen van je bestelling staat welke dag je de box kan verwachten.

9. Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Op dit moment kun je alleen betalen middels iDEAL en vooraf overmaken. 

10. Kan ik de #supportyourlocalsNL Amsterdam box ook in grotere hoeveelheden afnemen?
Jazeker! De box is namelijk hartstikke leuk om te geven. Of je 'm nu aan vrienden, familie, collega's of werknemers cadeau wilt doen: wij denken graag met je mee over een op maat gemaakte variant. Let op: alleen voor grote afnames. Bekijk de cadeau-pagina voor meer informatie. 

11. Hebben jullie ook vouchers? 
Op dit moment nog niet. 

12. Kan ik me ook aanmelden voor een abonnement voor de box? 
Leuk dat je de box vaker wilt ontvangen! We hebben echter nog geen optie voor een abonnement. 

13. Jullie bezorgen tussen 12:00 en 20:00. Kunnen jullie misschien een specifieker tijdslot meegeven? 
Daar zijn we momenteel -  samen met RoutiGo - druk mee bezig! We hebben verschillende bezorgers. Zodra deze allemaal op dit systeem aangesloten zijn, kunnen we een specifieker tijdslot meegeven. 

14. Kunnen jullie de box personaliseren?
Vanwege het kleine team en een grote hoeveelheid boxen die we moeten realiseren, is het personaliseren van een box niet mogelijk. We proberen wel zoveel mogelijk te variëren door verschillende boxen aan te bieden.